I write something about me, my works, days and so on.

ようこそ作品の事や、日頃の事や、そうでないことや、あれこれ書いてます
ちょっとずつ、じぶんのことがわかるといいな

コメント/good!/質問/注文などなどなんでもどうぞ

2010-11-26

もやもやもや struggling...

こんばんは~
気がついたらもう11月も残り一週間切ってる。。。ってことは今年ももう1か月と少しで終わるんですね~。信じられません!

Hi there! I can't believe that the November is almost over... and it means there is just a month left this year...

最近はどうもすっきりしてない感じが続いていて、今年中にはどうにか乗り越えて年越したいんですが。。。東京に出て来た頃からもう10年くらい経って、沢山プラスの経験をして来たのと同時に、知りたく無かった事とか、そんな事も沢山あるような気がしますね~!
気がついたら純粋な物作りが出来てないようなスランプに陥っていると言うんですかね。もやもや中です~~すっきりしたい!

I've been struggling against myself recently. Hope it'll be alright before the year ends... 10 years past after I moved to Tokyo and I was growing up pretty much. Although I also experienced a lot of things which I didn't expect, and then I became not to be pure to create sometimes...I'm like in the middle of a slump... I wanna break out of it!

さてさて、先週は新潟へ行って来たり、ちょっとご招待頂いてパーティへお邪魔して来たり。そこでは素敵な大人の方々とお話する事が出来てすごく刺激になりました!そしてなんとその場で僕の作ったトートバッグを気に入ってもらってオーダーしてもらったり、嬉しい出会いでした!
ちょこちょこと個人的なオーダー貰えるのは嬉しいですね。なんと言ってもちゃんと興味持って貰えるってのは嬉しいです。

Well, by the way I went to Niigata last week, invited some party. And I met and talked to great people there. It was big fan. I also got an order for my work, very happy! This is one of big happiness to be interested in me by someone! 

さてと、先週書くと言ってた作品です。
Okay, I attach other one which I wrote" I'll post next time!"...



photographer: KAZUMASA KAWASAKI (iino mediapro)
stylist ; Ryutaro Akada
Makeup : KOKITA
Hair : FUJIU JIMI (PRIMAL)

これ、ちょうど一年前くらいに、新人デザイナーファッション大賞の最終審査会に出場した時の作品を、友人のスタイリストからオファー貰ってイイノ広尾スタジオで撮影したものです~。
撮影自体はもう半年以上も前だったんですが、諸々ありましてようやく公開出来ます~!
I've made this already 1 year ago for the contest New Designer's Fashion Grad-Prix 2009 but after while, one of my friend asked to use this work for the photoshoot. He works as a stylist and we had the shooting at the studio IINO HIROO STUDIO, it was a great shooting.


この作品を超えるものを作らないといけないと思いながら、なかなかすっきり前に進めてません。この一年、色んな事を通して経験を増やしたし、出会いもあったし、もちろん前進してるんですが、本人の一番求めてる感覚が最近は味わえてないんです~。ってこれは贅沢な悩みかもしれないんですが。。。
I always wanna go further than this work but I couldn't do it yet...
Of course I had such great experiences this one year, had met great people, had done some works.

うーん、弱音を吐いてる場合じゃないですね~!やる事は山積みです。
でも、この正直な気持ちをちゃんと持ちながらやって行きたいと思います。
じゃないときっといつか後悔してしまうだろうし、何よりも、続けられないと思う。だからこんな時もあるのか~って見守ってもらえれば嬉しいです!
I shouldn't keep negative thoughts to myself! There are still a lot to do so.
But I also think that I shouldn't forget what I always want. I'm sure it's hard to do, but otherwise I will regret and
actually it isn't possible to keep trying without faith.
So please look forward to seeing my upcoming works. I sometimes do mistakes or something not good.. but I do keep working hard.

それでは、皆さん良い週末を~!
alright, I will write again soon... 
have a nice weekend!
takumi

2 comments:

Rio/ Ryosuke Suzuki said...

Twitterのfollowありがとうございます。rightyrightyrightの鈴木です。いつもブログ、楽しみにしています!僕らも楽しませられる様なものになる様、頑張りますので是非またうちのサイトに立ち寄って下さい!

takumiy said...

こんにちは〜コメントサンクスです。Gildaから話聞いてます!サイトもかっこ良くなってて進んでますね〜色々!お互いに面白い事やっていきましょう〜  今後ともよろしく!